Der menes altså ikke noget med at sætte ild til noget i overskriften. I stedet menes der, at man selvfølgelig skal sætte hårdt ind på at styrke en idé eller virksomheds brand. Det kan godt være en udfordrende opgave i mange tilfælde. Først og fremmest er der selvfølgelig økonomien, som er et tema.
Har man netop fået en ny idé, er det måske ikke penge, det vælter ind med. Derfor kan man hurtigt komme til at tænke, at man bør spare. Alternativt skal man forsøge at kigge efter nogle billige måder at vise virksomheden frem på. Det kan eksempelvis foregå på nogle af følgende måder.
Keyhangers med plastikkort
Du kender sikkert godt de her smarte keyhangers, hvor man i enden kan hænge et plastikkort med virksomhedens navn, der kan købes online . Det er bare en supersmart måde at gøre opmærksom på navnet og idéen. Selvom det ikke er et stort banner med fed tekst, så er det altså noget, folk bider mærke i.
Det er særligt noget, som er interessant, når du står og snakker med folk. Hvis du faktisk har en reel samtale med dem, vil de også komme til at kigge ned på dit plastikkort. Det betyder måske, at de spørger ind til dig og din virksomhed. På den måde er man allerede i gang med at ‘sælge’ sin idé.
Mund til mund
De fleste vil nok sige, at den mest effektive måde at brande noget på, er mund til mund. Det er godt nok ofte sådan, man hører om et eller andet. Måske synes man faktisk, det er lidt fjollet, at det er sådan. For hvordan kan det overhovedet være så effektivt, at man taler?
Når du fortæller om noget til dit netværk, vil de måske fortælle det videre til andre. På den måde kan noget komme i omløb og blive virkelig effektivt. Det stiller selvfølgelig krav til, at du fortæller historien på en god og spændende måde. Ellers er du lige vidt.
God omtale
I forlængelse af den gode mund til mund teknik, så er det altså også god omtale, som er vigtig. Det hjælper ikke ret meget, hvis man bare svinger om sig til højre og venstre, men ikke følger op på noget. Du har brug for, at din virksomhed bliver kendt for noget positivt.
Hvis du vil have det til at ske, skal du også kun fortælle ting, du kan leve op til. Fokuser på, hvad der skaber værdi, og gør noget ved det.