Guide til hvordan man på bedst vis laver et logo til sin mekaniker forretning

Til et logo bør man ikke blot lave en tegning eller en figur, som bare skal indsættes på en hjemmeside. Når man laver et logo, bør man indtænke nogle helt særlige vinkler og idéer, som skaber en stærk personlighed og brandværdi, samt at logoet eventuelt består af nogle helt særlige kendetegn fra branchen. Måske du sidder og tænker nu: “Men hvad betyder det så?”

Nedenfor er der samlet en guide, der kan være værd at tage med i sine betragtninger, når der skal laves et nyt mekaniker logo.

Skab personlighed og brandværdi

Når der skal laves et nyt mekaniker logo, kan det være vigtigt at indtænke et seriøst billede af virksomhedens kompetencer og værdier, som udadtil kan skabe et troværdigt og personligt udtryk. Derved vil ikke kun et mere personligt udtryk være det centrale, men dermed vil også en stærkere brandværdi kunne skabes omkring virksomheden, hvis først den personlige og troværdige udstråling er ansigtet udadtil for en mekanikerværksted.

Indtænk eventuelt også gerne et slogan ind i logoet, der afspejler noget i forbindelse med mekanikerværkstedets kerneværdier og personlighed. Med er slogan kan der også være en større chance for, at kunder vil huske og genkende værkstedet næste gang, de skal have bilen til service.

Indtænk branchen og dagligdagens opgaver i logoet

Det giver sig selv, at et mekaniker logo nok ikke skal bestå af noget med havearbejde, huse, hvidevarer, eller lignende. Et mekaniker logo bør helst gerne bestå eventuelt af en noget a la en vej, bil, mekaniker, værktøj, eller lignende. Det kan dermed være vigtigt i sidste ende at vælge et logo og er motiv ud fra noget helt centralt i branchen, som gør det nemmere for kunderne at genkende, hvilken service der udbydes. Dermed kan kunderne også bedre kan huske mekanikerværkstedet, blandt de mange andre logoer, de ser.